Sker, vennligst vent...

Vanlige spørsmål

Her finner du svarene på noen av de vanligste spørsmålene vi får.

Ring gjerne vår kundeservice på telefon 81 50 34 35 om du ikke finner det du leter etter.

Vanlige spørsmål

Produktspørsmål:


Vanlige spørsmål

Det er et produkt jeg ikke finner i nettbutikken. Kan dere hjelpe meg?
Svar: Vi prøver å ha et så komplett sortiment som mulig, men kan dessverre ikke ha alt. Om det noe spesielt du savner, så gi oss gjerne beskjed. Vi vil alltid prøve å finne akkurat det du leter etter.


Hva er forskjellen mellom postere, prints og plakater?
Svar: Vi bruker flere måter å beskrive det samme produktet, for å gjøre produkttekstene mer leservennlige. I prinsippet er det ingen forskjell mellom postere, prints og plakater, hva vi mener er at noe er trykket på papir, for eksempel fotografier eller grafiske illustrasjoner. Papiret kan være av forskjellige kvaliteter, blankt eller matt, og med varierende tykkelse, det er vanligvis angitt på produktet hvilket materiale den er printet på. Er du i tvil, ikke nøl med å kontakte kundeservice for mer informasjon.


Hvordan finner jeg enklest det jeg søker?
Svar: Hvis du for eksempel er på utkikk etter en Sort ramme i 20x30 cm, er det tre måter at gjøre dette på, og du velger den som er enklest for deg. Du kan bruke søkelinjen, søke i de ulike underkategoriene eller bruke vår filtre.

Den enkleste måten er at gå rett til den aktuelle produktkategorien og filtrere frem det du ønsker. Du gjør dette ved å se på menyen til venstre, og i dette tilfellet velger Rammer. Deretter kan du se hele vårt rammesortiment og har mulighet til å filtrere på både "farge" og "bildestørrelse" for å finne akkurat det du leter etter!


Jeg finner ikke min faktura / Jeg trenger en fakturakopi
Svar: Alle våra fakturaer til privatpersoner håndteres av Klarna. Deres hjemmeside finner du på  www.klarna.no
Gjelder ditt spørsmål faktura til foretak, når du vår kundeservice på 81 50 34 35.


Jeg har spørsmål om et produkt
Svar: Om du synes noe er uklart eller du vil vite mer om noen av våre produkter, er du velkommen til å sende e-post til info@bgafotobutikk.no eller ringe vår kundeservice på telefon 81 50 34 35 så hjelper vi deg gjerne.


Jeg har spørsmål om min faktura
Svar: Alle våre fakturaer til privatpersoner håndteres av Klarna. Deres hjemmeside finner du på  www.klarna.no.
Gjelder spørsmålet ditt faktura til foretak, når du vår kundeservice på 81 50 34 35.


Jeg vil ikke bestille via Internett - Hva gjør jeg?
Svar: Du kan ringe vår kundeservice på telefon 81 50 34 35, så kan du gjøre din bestilling via telefon.


Jeg vil samarbeide med dere! - Hva gjør jeg?
Svar: Er du en blogger eller skribent som gjerne informerer dine lesere om spennende produkter? Vi syns det er veldig gøy når personer som du skriver om våre bilderammer, plakater og øvrige produkter! Vil du bruke noen av våre bilder blir våre fotografer glade, forutsatt at du skriver at de kommer fra oss, og linker til vår nettbutikk.

Pressebilder
For pressebilder kan du kontakte oss så sender vi deg materiale så fort vi kan.

Anmeld våre produkter eller organiser en konkurranse
Om du vil teste eller anmelde noen av våre produkter sender vi gjerne en vare til deg gratis. Vil du organisere en konkurranse eller et event bistår vi med fine priser.

Send en mail til kontakta@bgavideo.com og beskriv deg selv, samt siden du jobber med. Her er for eksempel besøksstatistikken ekstra interessant for oss.


Kan jeg angre på min bestilling?
Svar: Ja, det går fint. Du sender tilbake varene dine til følgende adresse:
BGA Fotobutikk
Torshovgata 15
0476 Oslo

Husk å pakke sendingen godt, da den helst bør være i samme forfatning som da du mottok den fra oss. Om varene er i dårligere stand enn de var da du mottok dem, har vi krav på erstatning for eventuelt verditap.

Legg alltid ved en lapp med ditt ordrenummer, navn og telefonnummer, samt at du vil benytte deg av angreretten. Så fort din retur er mottatt og alt er ok, betaler vi tilbake hele summen.
Husk at det er du som kunde som må betale returportoen når du benytter deg av angreretten


Kan jeg endre eller kansellere bestillingen min?
Svar: Når du har bestilt er det i de fleste tilfeller ikke mulig å endre eller kansellere bestillingen da vi plukker og sammenstiller bestillinger kontinuerlig. Har du mottatt en ordrebekreftelse, kan vi ikke gjøre noen endringer i det hele tatt. Ellers kan du alltid sende oss en e-post på info@bgafotobutikk.no så skal vi prøve at hjelpe deg på best mulig måte. Selvfølgelig kan du alltid angre bestillingen din etter at du har mottatt varene.


Hva skjer om jeg ikke kan eller vil hente ut min pakke?
Svar:
For alle pakker som ikke hentes innen 14 dager belaster BGA Fotobutikk kunden en avgift på 295 kr. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsgebyr og håndtering sammenlagt. Betalingsvilkår er 15 dager. Ved for sen betaling tilkommer en purregebyr (50kr) samt forsinkelsesrente og eventuelt inkassokostnader. Om du angrer ditt kjøp når pakken er sent fra oss må du hente ut pakken på ditt lokale postkontor og sende den tilbake til oss.


Rabattkode, hva er det?
Svar: Det er en bokstav-/tallkombinasjon eller et ord som gir en rabatt på bestillingen din. Våre rabattkoder er ofte sendt ut via sosiale medier eller nyhetsbrev, og har da en begrenset gyldighetstid, men dette er unntakstilfeller da vi vanligvis ikke arbeider med rabatter. Har du en rabattkode så vet du mest sannsynlig om det. Ellers kan du hoppe over denne boksen. Vi deler dessverre ikke ut rabattkoder på forespørsel.


Tilbyr dere rabatter?
Svar: Om foretaket ditt vil kjøpe et større antall av våre produkter gir vi gjerne et tilbud. Oppgi hvilket produkt eller type produkt (så hjelper vi til med å lage et passende forslag), angi også når du senest må ha din bestilling.


Produktspørsmål

Følger glass med rammene?
Svar: Til 98% av alle rammene våre er vanlig glass inkludert. Til øvrige rammer er glasset erstattet med pleksiglass. I de tilfeller der vanlig glass ikke er inkludert, har vi skrevet dette tydelig i produktbeskrivelsen.


Hva er forskjellen på de ulike typene glass til rammene?
Svar: Floatglass er som vanlig glass. Forskjellen er at det er jevnere og har noe bedre lysegenskaper. Plexiglass er en form for gjennomsiktig akrylplast. Refleksfritt glass er glass som er behandlet slik at motivet i din ramme ikke forsvinner bak refleksjoner av f eks lamper eller dagslys.


Hva er forskjellen mellom en ramme, bilderamme,og en fotoramme?
Svar: Det er i utgangspunktet ingen forskjell mellom dem, men vi bruker flere navn for å beskrive samme type produkt, det gjør tekster i nettbutikken mer leservennlige. Det vi mener er at det er noe som for eksempel brukes til å ramme inn et fotografi, en plakat eller et maleri. Hva slags materiale rammen er laget av spiller ikke inn i valget av navn for å beskrive produktet. Har du spørsmål kring hvordan du velger ramme hjelper gjerne vår kundeservice med å svare på spørsmål.


Hva er Pergamynark?
Svar: Det er tynt hvit silke som sitter mellom hver side i albumet for å beskytte bildene fra riper og limrester. At to album blader setter seg fast sammen på grunn av limrester er ikke en morsom opplevelse. Dette gjør albumet litt dyrere, men gir ekstra beskyttelse til bildene dine.


Hva menes med rammens blankhet?
Svar: Blankhet bruker vi for å beskrive om rammen er blank eller matt. Vi bruker tre nivåer, Høyglans / Blank / Matt, for å gi deg en bedre følelse av hvordan rammen ser ut. Legg merke til at blankheten kan variere noe på de forskjellige rammene, mellom disse tre nivåene, avhengig av rammens materiale og farge.


Hvilke størrelser på fotorammer har dere i sortimentet?
Svar: Vi har 79 forskjellige størrelser på fotorammer i standardsortimentet vårt. Vi lager i tillegg rammer bestilt på mål hvis du ikke finner det du søker i vårt store sortiment.

Kvadratiske fotorammer
7x7 cm9x9 cm10x10 cm12x12 cm13x13 cm15x15 cm18x18 cm20x20 cm24x24 cm25x25 cm30x30 cm32x32 cm40x40 cm50x50 cm60x60 cm65x65 cm70x70 cm • 90x90 cm • 100x100 cm

Rektangulære fotorammer
7x9 cm9x12 cm9x13 cm10x12 cm10x13 cm10x15 cm11x15 cm13x18 cm • 13x19,5 cm • 14x18 cm15x20 cm15x21 cm (A5)15x22 cm15x23 cm18x24 cm20x25 cm20x28 cm20x30 cm20x60 cm21x29,7 cm (A4)21x30 cm22,7x50 cm24x30 cm25x35 cm25x38 cm25x50 cm25x70 cm27x35 cm28x35 cm29,7x42 cm (A3)30x40 cm30x45 cm30x90 cm30x91 cm • 32,9x48,3 cm (A3+) • 33x95 cm35x50 cm35x100 cm40x50 cm40x60 cm40x100 cm42x59,4 cm (A2)42x70 cm50x60 cm50x65 cm50x70 cm50x75 cm50x100 cm56x71 cm58x100 cm59,4x84 cm (A1)60x80 cm60x90 cm61x91,5 cm (Posters)70x90 cm70x100 cm84,1x118,9 cm (A0)100x140 cm


Hvordan finner jeg ut hvor stort bilde som får plass i rammen?
Svar: Alle vanlige fotorammer er navngitt på følgende måte: "Soul Hvit 10x15 cm" der "Soul hvit" er navnet på rammen, og målet 10x15 cm er hvor stort bilde som får plass i rammen. Merk at ca. 2-3 mm av bildet ikke blir synlig i rammen da det forsvinner bak rammens kanter.


Hvorfor er det ikke samme størrelse på produktbildet som på den rammen jeg vil kjøpe?
Svar: Det har med det å gjøre at mange av våre fotorammer finnes i veldig mange størrelser, som gjør at vi dessverre ikke har mulighet til å ta bilde av alle størrelsene som finnes.
Under rubrikken "Kjekt å vite" nederst i produktbeskrivelsen finner du informasjon om rammens bildemål/innermål. Der finner du også ut hvor bred og dyp rammens profil er. Dette gjør at du enkelt kan danne din egen oppfatning om hvordan den eksakte rammen ser ut.


Lager dere spesialtilpassede passepartouter?
Svar: Ja, det gjør vi. Vi har et stort utvalg av farger, og du bestiller uten problemer her på siden. Det eneste du trenger å oppgi er ytter- og innermål.  -Klikk her- for mer informasjon.


Lager dere spesialtilpassede rammer?
Svar: Ja, det gjør vi. I vårt sortiment finner du mer enn 200 ulike rammeprofiler, og du bestiller direkte fra vår hjemmeside. Alle rammer produseres i vårt eget rammeverksted av kyndige fagfolk. -Klikk her- for å bestille din egen spesialtilpassede ramme.


Lager dere spesialtilpassede speil?
Svar: Ja, det gjør vi. Vi har et stort utvalg med flotte profiler som passer utmerket til speil. -Klikk her- for mer informasjon.


Reklamasjon - Mitt produkt er defekt, hva gjør jeg?
Svar: Ta kontakt med vår kundeservice og legg ved din kundeinformasjon og et bilde av det defekte produktet. I løpet av 1 virkedag vil du motta svar og godkjenning av reklamasjonen din. Vi vil deretter sende et nytt produkt omgående.


Selger dere refleksfritt glass?
Svar: Ja, det gjør vi. Vårt refleksfrie glass er produsert av velrenommerte  "Gro Glass"  og har en refleksjonsgrad på bare 1 %. Glasset beskytter også mot skadelig UV-lys. Glasset selges etter spesialmål, og du finner det her.

Fraktfritt
Vid köp över 1 000 kr

Snabb leverans
Beställningar före kl 13
skickas samma dag

Personlig service
Ring 010-10 14 930